Różnica między potrzebą a strategią jej zaspokojenia.

Zrozumienie tego jest kluczowe w budowaniu skutecznej sprzedaży w każdej małej, średniej i dużej firmie.

Wiele firm, szczególnie z branży turystycznej boryka się z problemami wynikającymi z ograniczeń w przemieszczaniu się spowodowanej Covidem. Jest to na pewno wielki problem, który zbyt szybko nie zostanie rozwiązany.

Ale czy pamiętamy o tym, że po drugiej stronie jest rzesza ludzi uwielbiających podróże, którzy teraz zostali unieruchomieni w domach?

Sama jestem zapaloną podróżniczką i wiem, co to znaczy, gdy nie mam możliwości wyrwania się gdzieś choćby na parę dni.

Jako, że jestem również fanką i praktykiem metod kreatywnych opartych na skoncentrowaniu się na użytkowniku i jego potrzebach, zaczęłam się zastanawiać, co się kryje za podróżowaniem.

Prawdziwe potrzeby to nie są przedmioty, które możemy kupić.

Bo na przykład, czy luksusowy zegarek jest potrzebą? Nie, on tylko odpowiada na potrzebę kupującego, którą może być poczucie prestiżu czy też przynależności do jakiejś grupy społecznej.

A jak to jest z podróżami. Starałam się sama wypisać i również podpytywałam różne osoby, jaką oni potrzebę zaspokajają dzięki podróżowaniu.

I tak powstała cała lista, którą w część zacytuję:

  • odkrywania nowego,
  • zmiany otoczenia,
  • zapewnienia ekscytacji nowym otoczeniem,
  • odpoczynku,
  • zdobywania,
  • próbowania nowych smaków,
  • wyrwania się od codzienności,
  • odreagowania
  • potrzeba poczucia wolności,
  • ucieczki od problemów,
  • cieszenia się większą ilością godzin słonecznych
  • dostarczania sobie bodźców
  • ładowania baterii,
  • pochwalenia się przed znajomymi,
  • pokazania, że mam ciekawe życie,
  • odrealnienia
  • potrzeba przygody

Gdybyśmy zaczęli drążyć temat, to na pewno można by było dojść głębiej.

Bardzo spodobała mi się jedna wypowiedź kolegi, który powiedział, że podróżowanie dla niego, to ponowne rozpalanie silników aby udowodnić sobie, że wciąż ma chęć do życia i chce coś zmieniać.

Myślicie, że znając określone potrzeby, można zaproponować ludziom inną strategię ich spełnienia? Inne rozwiązanie niż podróże? Ja myślę, że to może być szansa na powstanie czegoś nowego, innowacyjnego.

To nie będzie łatwe zadanie ale na pewno te najsprytniejsze i najnowocześniejsze firmy już nad tym pracują.

Bo na tym polega nasz Świat. Ludzie nie kupują przedmiotów lecz zaspokajają swoje potrzeby.

Pomyślcie o tym. To duża szansa na nowe rozwiązania, które nie zastąpią chęci podróżowania ale wprowadzą do naszego życia coś innego, co w podobny sposób zaspokoi potrzeby naszych użytkowników.

Agnieszka Mikos

  Certyfikowany Moderator Design Thinking, Facylitator.

Specjalistka efektywnych metod zarządzania projektami. Konsultant Agile. 

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Shopping Cart