Sieć szkół Innova jako przykład innowacji w edukacji – case study

Sieć szkół Innova jako przykład innowacji w edukacji – case study

Szukając przykładów zastosowania metody Design Thinking natknęłam się na projekt, który firma Ideo opracowała wraz peruwiańskim przedsiębiorcą Carlosem Rodriguez-Pastor.

Zadaniem było zaprojektowanie systemu szkolnego od podstaw.

Projekt miał bazować na następujących kryteriach:

·      rosnąca sieć szkół,

·      nowoczesny, bazujący na metodach kreatywnych programu nauczania

·      zapewniający szkolenia dla nauczycieli i możliwość korzystania ze wspólnej bazy danych

·      spójny i nowoczesny design budynków szkolnych (meble, które będą miały możliwość łatwego ich przenoszenia, ruchome ściany)

·      gwarantujący możliwość ekspansji (jednolity system, możliwość korzystania ze wspólnych elementów),

·      zapewnienie edukacji na poziomie międzynarodowym w przystępnej cenie

Uczniowie pracują zgodnie z metodologią Blended Learning co oznacza, że Szkoły Innova łączą nauczanie prowadzone przez nauczycieli w projektach w małych grupach z indywidualną nauką w cyfrowych laboratoriach

Nauczyciele monitorują pracę uczniów w Internecie i oferują spersonalizowane wskazówki. Rodzice mogą również obserwować postępy swoich dzieci online. 

Internetowe centrum zasobów dla nauczycieli zawiera bazę ponad 18 000 niestandardowych planów lekcji opartych na postępowym nowym podejściu do nauczania. Centrum pomaga nauczycielom uczyć się ich rzemiosła i daje im szansę połączenia się przez sieć.

Jest to program, który rozwija kreatywne myślenie, pracę zespołową, przywództwo, świadomość społeczną i obywatelską poprzez rozwiązywanie problemów w społeczności.

Korzyści z tego programu to:

·      rozwijanie kreatywności, poprzez korzystanie z metodologii Design Thinking

·      angażowanie i edukowanie uczniów w ich społeczności z rzeczywistymi problemami

Jest to nauka interdyscyplinarna oparta na współpracy, w której wszyscy uczniowie uczą się generować niezbędne zmiany.

Metodologia generowania innowacyjnych pomysłów przebiega w czterech krokach:

Odkryj „Jestem naukowcem”

·      odkrywam, badam, rozmawiam z ludźmi

Projektuj „Jestem projektantem”

·      wyobraź sobie, twórz rozwiązania

Doświadczaj „Jestem budowniczym”

·      buduj prototypy, testuj swoje rozwiązania

Udostępnij „Jestem dziennikarzem”

·      prezentuj swoje projekty, ucz się od innych

Projektanci wykorzystali korzyści skali wynikające z budowy sieci szkół i scentralizowanych narzędzi, takich jak systemy danych, które umożliwiają wszystkim szkołom wspólną naukę.

Czy to nie jest szansa dla polskich szkół?

Wiele osób nie może się doczekać, kiedy wrócimy do normalności, ale dlaczego nie wykorzystać niektórych doświadczeń, które w związku z pandemią zostały zdobyte i wprowadzić je na stałe do naszego życia?

Zarówno uczniowie jak i nauczyciele przechodzą eksperyment związany z nauką online. Nie wszystko w tej sytuacji jest złe. A wykorzystując to co dobre, mamy szansę na korzystne zmiany.

 

Ten post ma jeden komentarz

  1. Bardzo ciekawy artykuł

Dodaj komentarz